Köpvillkor
PRISER OCH BETALNING
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive moms. Betalningsvillkor finns angivna i kundvagnen beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angivna i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.
ÅNGERRÄTT- ÖPPET KÖP
Din ångerrätt, öppet köp, gäller under 30 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. Om avtalet gäller en specialtillverkad vara, eller en vara som fått en tydlig personlig prägel genom tex egen klädsel, gäller ej ångerrätten.
När du utnyttjat din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får prova stolen under försiktiga former. Använd gärna en matta eller ett annat skydd mot golvet när du provar stolen så att inte hjulen skadas. Om stolen skadas på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten.
GARANTI
Vi ger 5 års garanti på våra varor, här kan du läsa mer
LEVERANSER
Vi tillverkar våra stolar för hand efter beställning. Leveranstiden är 2-3 veckor. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.
OUTLÖSTA PAKET
Om ditt paket inte hämtas ut i tid debiteras du 285 kr för att täcka våra hanteringskostnader.
REKLAMATION OCH KLAGOMÅL
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
HUR DU GÅR TILLVÄGA VID EN REKLAMATION
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till support@supportdesign.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
RETURER
Vi erbjuder alltid 30 dagars öppet köp vid beställning via webbutik. Testa hemma i lugn och ro. Om stolen inte mostvarar dina förväntningar returneras den enkelt utan kostnad.
Spara alltid befintligt emballage och packa ner stolen som den kom.
Kontakta oss på 0565-122 80 eller via support[at]supportdesign.se så skickar vi en retursedel. Du kan välja om du vill lämna in paketet hos ombud för PostNord eller boka upphämtning.
Returfrakten är kostnadsfri och bokas via PostNord på 0771-33 33 10.
OBS! Tänk på att sätta på bifogad retursedel som du fått av oss, annars kan vi inte stå för fraktkostnaden.
ÅTERBETALNINGSSKYLDIGHET
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan.
Se även konsumentverket och distansavtalslagen, samt EU:s gemensamma tvistlösningssida http://ec.europa.eu/odr.
ANSVARSBEGRÄNSNING
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
PRODUKTINFORMATION
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.